Chcesz schudnąć? Dowiesz się, co omijać w czasie diety

Chcesz schudnąć? Dowiesz się, co omijać w czasie diety

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz jak? Pomożemy Ci w tym! Dietetyk określi Twoją podstawową i całkowitą przemianę materii, dopasuje energetyczność i skład diety tak, byś osiągnęła zamierzony i długotrwały efekt (bez „efektu jo-jo”). Określimy Twoje dokładne zapotrzebowanie na białko, tłuszcz, węglowodany. Kaloryczność diety ustalimy na takim poziomie, byś optymalnie spalała tkankę tłuszczową i nie doprowadzała organizmu do przegłodzenia i w konsekwencji spadku sił, odporności i zmniejszenia tempa przemiany materii. Dieta będzie w pełni pokrywała zapotrzebowanie na wszystkie składniki mineralne i witaminy, tak by po długo trwającej terapii nie doszło do takich zaburzeń jak np. niedokrwistość czy osteoporoza.

Efekty odchudzania:

zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej,
poprawa wyglądu włosów, skóry i paznokci,
zwiększenie sił witalnych
satysfakcja z atrakcyjnego wyglądu.

Co omijać w czasie diety?

Białe pieczywonie cieszy się zbytnio dobrą popularnością w reputacji dietetyków. Mąka, z którego jest wyrabiany, w procesie produkowania gubi zdrowe i pożywne składniki. Zatem każda osoba dbająca o zdrowie a także szczupłą sylwetkę sięga po pieczywo pełnoziarniste. Problem polega na tym, iż nawet jeśli usuniemy biały chleb z naszej normalnej diety to popadamy w żywieniową pułapkę, spożywając produkty posiadające więcej niezdrowych węglowodanów niżeli jasne pieczywo.

O ciasteczku z kremem na pewno nie myślimy jako o najzdrowszej przekąsce, ale zjedzenie muffinki nie wydaje nam się dietetyczną zbrodnią. Urzekające wyglądem, a jeszcze bardziej smakiem – to niefortunnie porażka dla zgrabnej formy. Kiedy dobieramy taką z białej mąki, masła a także cukru to właściwie tak, jakbyśmy zjedli obfity kawałek tortu. Jeżeli nie możemy się oprzeć ciasteczkowej pokusie, zaleca się wybrać muffinkę przyrządzoną z mąki z pełnego ziarna a także z dodatkiem otrębów, a nie czekolady.

Jeżeli uważasz, że seans filmowy nie ma znaczenia bez solidnej porcji popcornu, czas najwyższy zrewolucjonizować to myślenie. Chociaż ostatnim czasem fachowcy ogłosili, iż jest w stanie zapobiegać chorobom nowotworowym oraz wspierać podtrzymaniu prawidłowej wagi ciała. Jest również cennym źródłem błonnika a także witaminy B6, a poza tym dopomaga w utrzymaniu stałego poziomu cukru we krwi i zmniejszeniu nieprawidłowego cholesterolu LDL. Popcorn zawiera też polifenole, które zdołają pomagać w przeciwdziałaniu chorobom serca jak i nowotworom przez eliminowanie z organizmu wolnych rodników. Lecz tak zdrowa uczta może zmienić się w bombę kaloryczną poprzez dodanie do niego ogromnej ilości tłuszczu i soli. Niestety jedzenie popcornu bywa wciągające i czasami trudno mu się oprzeć.

Soki owocowe to jeden z najpopularniejszych napojów chłodzących. Smoothie przechodzi odrodzenie przede wszystkim w cieplejszych miesiącach – orzeźwia, chłodzi i ma wyjątkowy smak owoców. Niefortunnie owocowe produkty to węglowodanowe bomby z opóźnionym zapłonem. Z pozoru lekkie i dietetyczne, są bogatym źródłem węglowodanów. Wielka szklanka soku ma 75g węglowodanów, w tym 64 cukru. Zaś osiągalne w kawiarniach smoothie są najczęściej wręczane z dodatkiem syropów owocowych, jakie zawierają w sobie multum cukru. Rozmyślamy w takim razie, że mała czarna nam nie zaszkodzi. Racja, jeśli nie pokusimy się na dodatki. Czekolada, bita śmietana, lody, syrop, karmel i inne. To wszystko powoduje, iż kawa przeistacza się w porcję kalorycznego dania i może mieć nawet 400 kalorii i 60-80g węglowodanów. Najbardziej bezpieczna i zdrowa opcja to mała czarna, bądź z dodatkiem chudego mleka.

reklama

Odchudzanie